Jaką jesteś MARKĄ?

Weźmy na przykład tzw. ELEVATOR PITCH . Spotykasz w windzie kogoś, kto chciałby dowiedzieć się czego o Tobie. Masz na to 30 sekund. No, może czasem ciut  więcej. Rozmowa może dotyczyć zarówno ciebie, jak i twojej pracy, czy tego, co masz do zaoferowania. Co powiesz?

Każdy z nas jest marką. Czy jesteśmy tego świadomi, czy nie. Lepiej, byśmy byli świadomi – tego, kim jesteśmy, co sobą reprezentujemy i jak postrzegają nas inni.

I tu zaczyna się budowanie własnego wizerunku. Wyjaśnijmy sobie jedno:  nie mówię tutaj o wkładaniu masek na pokaz, udawaniu, że jestem tym, kim nie jestem, sztucznym liftingu siebie na potrzeby…właśnie, na czyje potrzeby? Czy aby na pewno nasze?

Jestem ZA świadomym budowaniem swojego wizerunku, ale wizerunku autentycznego. Świadomie można budować tylko wtedy, gdy jest się świadomym siebie, swoich mocnych i słabych stron. Każdy z nas ma swoje mocne strony. Są naszą lokomotywą, która nadaje pęd życiu. Słabe strony eliminujesz lub szukasz, kogoś, kto ci w tej dziedzinie pomoże. Pamiętam wykład Rudolpha Giuliani, byłego burmistrza NY, w którym wyznał, że nigdy nie był mocny w finansach i właśnie dlatego zawsze otaczał się najlepszymi specjalistami w tej dziedzinie. Nie trać czasu na poprawianie słabych stron – co najwyżej osiągniesz poziom poprawnej sprawności. Ale pomyśl, co jesteś w stanie osiągnąć, jeśli ten czas i wysiłek poświęcisz na szlifowanie tego, co już w Tobie jest mocne.

Naturalne talenty, nabyte umiejętności i doświadczenie plus twoja niepowtarzalna osobowość – to jest MARKA i aby ją zbudować musisz odpowiedzieć sobie na kilka pytań:

  1. Jakimi WARTOŚCIAMI się kierujesz?
  2. Jakie masz PASJĘ? Co Cię interesuje?
  3. Dokąd zmierzasz? Do czego dążysz? Jaką masz WIZJĘ siebie i MISJĘ życiową?
  4. Co OFERUJESZ od siebie innym?
  5. Jakie RELACJE budujesz z ludźmi?
  6. Jakim JĘZYKIEM mówisz?
  7. Jakimi ludźmi chcesz się OTACZAĆ?
  8. Jak chcesz wyglądać, by wyrażało to Twoją osobowość, Twój STYL?
  9. Co mówisz i robisz, jak działasz? Jak jesteś postrzegany? Jaka jest Twoja REPUTACJA?
  10. Jak chcesz być postrzegany? Jaką chcesz być MARKĄ?

 

Budowanie wizerunku jest jak nakładanie kolejnych okularów, które zwiększają Twoje pole widzenia. Na początek patrzysz na siebie tylko ze swojej subiektywnej perspektywy. Co Ty sądzisz, wiesz i odczuwasz na swój temat. Potem zakładasz kolejno okulary przyjaciół, znajomych czy kolegów z pracy, aż wreszcie starasz się uświadomić sobie, jak postrzegają Cię wszyscy inni, jakie robisz wrażenie, jaką masz reputację.

Budowanie wizerunku to nie tylko podróż z punktu A do punktu E , to praca nad tym, by stać się takimi, jakimi CHCEMY, BY WIDZIELI NAS INNI, czyli jakimi autentycznie chcemy być Na tym polega praca nad sobą.

Buduj swój wizerunek w zgodzie z samym sobą. Nie bądź malowaną lalą dobrego PR.
Bądź autentyczny. Pracuj nad przestrzenią pomiędzy tym jak jest, a jak chciałbyś, by było. A potem to, jak chciałbyś, by było, stanie się tym, jak jest. Wyznacz sobie dalsze cele. Na tym polega autentyczny rozwój osobisty, czego nieustannie Tobie i sobie gorąco życzę.

P.S. Budowanie marki osobistej jest tak ważnym elementem tworzenia biznesu, że poświęcamy mu całodzienny moduł szkoleniowy w naszej Szkole Przedsiębiorczości. Zarówno, jeśli jesteś przedsiębiorcą, pracownikiem, czy freelancerem,  pracujesz na swój wizerunek w Twoim środowisku i w sieci. Zatem gorąco zachęcam, do  pogłębienia wiedzy na ten temat:

http://www.akademiaset.pl/content.php?ContentId=32

Udostępnij