Model DNA Handlowca® tworzą dwie przeplatające się nici. W sprzedaży oznacza to umiejętność dynamicznego (DYNAMIC) przechodzenia między negocjowaniem, czyli aspektem biznesowym (NEGOTIATIONS), a relacją i nastawieniem (ATTITUDE) handlowca do klienta.
Pomaga w tym prosta struktura pytań w rozmowie handlowej – CARE.
CONT(R)ACT – oznacza budowanie kontaktu i relacji z klientem, zarówno na początku, jak i dbania o relację w trakcie współpracy. Ponadto, co rzadkie w handlu, ten etap oznacza zakontraktowanie zasad współpracy między stronami, zainicjowane przez handlowca. Wszystko w oparciu o pytania.
ANALYSIS – to analiza problemów klienta, jego gotowości do zakupu, możliwości budżetowych, a także, jeśli się pojawią, obiekcji. Jeśli dobrze przeprowadzimy część pierwszą (CONT(R)ACT) oraz właściwie zdiagnozujemy problemy klienta, prawdopodobieństwo pojawienia się obiekcji jest znikome – nasz produkt, czy usługa będzie odpowiadała wprost na potrzeby klienta. Ten etap prowadzimy również w oparciu o pytania.
RESOLVE – to etap proponowania rozwiązań i pomocy klientowi w podjęciu decyzji. Również w oparciu o pytania.
END – bardzo ważny etap, a więc domknięcie transakcji. Jeśli o to nie zadbamy, możemy odwiedzać klientów co tydzień i miło z nimi rozmawiać, ale biznesu nie zrobimy. Co ciekawe – dla wielu jest to etap trudny; my pokazujemy, że jest jednym z najłatwiejszych, jeśli tylko dobrze się za niego zabierzemy. Oczywiście w oparciu o pytania.
Zatem kontraktujemy (CONT(R)ACT), analizujemy (ANALYSIS), proponujemy rozwiązania (RESOLVE) I domykamy sprzedaż (END), czyli…
CAREPotrzebujesz więcej informacji?
Formularz kontaktu
Chcesz zapytać lub przesłać opinię? Skorzystaj z formularza.
Newsletter
Chcesz nas bliżej poznać?
Nie musisz nigdzie szukać.
Otrzymasz od nas ciekawe artykuły,
bezpłatne materiały oraz
informacje o nowościach
w Grupie SET.
Dane osobowe zamieszczone w formularzu będą przetwarzane wyłącznie w celu udzielenia odpowiedzi na przesłaną wiadomość.
RODO – Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych – Czytaj więcej…