Kiedy konfrontacja poglądów
w zespole może być wartościowa? Dlaczego unikanie konfliktów może być szkodliwe? Kiedy im zapobiegać, a kiedy i jak czerpać z nich korzyści?
Na te i inne pytania odpowiadamy w tym szkoleniu.
Adam Walerjańczyk
Wiceprezes Zarządu, Dyrektor Programowy Grupy SET
Dla kogo
Szkolenie jest skierowane do menedżerów, liderów zespołów, pracowników działów HR oraz wszystkich osób, które pragną poprawić swoje umiejętności w zakresie zarządzania konfliktami w miejscu pracy. Uczestnikami mogą być zarówno osoby mające doświadczenie w zarządzaniu zespołami, jak i ci, którzy dopiero zaczynają swoje kariery w obszarze zarządzania ludźmi.
Program szkolenia jest także odpowiedni dla pracowników, którzy chcą lepiej zrozumieć dynamikę konfliktów w organizacji, nauczyć się rozpoznawać sygnały wczesnego ostrzegania i skutecznie radzić sobie w sytuacjach konfliktowych. Szkolenie dostarczy narzędzi do pozytywnego rozwiązywania konfliktów oraz budowania zaufania i empatii w zespole.
Dzięki praktycznym ćwiczeniom uczestnicy będą mogli rozwijać swoje umiejętności mediacyjne oraz poznać techniki, które pomogą im skutecznie wprowadzać mechanizmy prewencyjne w swoim środowisku pracy. To doskonała okazja dla każdego, kto pragnie nauczyć się efektywnego zarządzania konfliktami, budować zdrową atmosferę współpracy i poprawić relacje w zespole.
Czego się nauczysz
Podczas szkolenia uczestnicy zdobędą szereg praktycznych umiejętności oraz wiedzy, które pomogą im skutecznie zarządzać konfliktami w miejscu pracy. Nauczą się definiować i rozpoznawać różne typy konfliktów, w tym różnice między konfliktami konstruktywnymi a destrukcyjnymi, co pozwoli im lepiej oceniać sytuacje konfliktowe.
Uczestnicy zapoznają się z narzędziami diagnozowania konfliktów, nauczą się identyfikować sygnały wczesnego ostrzegania oraz rozpoznawać własny styl radzenia sobie z konfliktami. Będą mieć możliwość analizy rzeczywistych przypadków konfliktów, co pozwoli im na lepsze zrozumienie mechanizmów ich powstawania.
Dzięki technikom aktywnego słuchania, asertywnej komunikacji oraz zasadom komunikacji bez przemocy (NVC) uczestnicy nauczą się efektywnie łagodzić i rozwiązywać konflikty, poprawiając swoje umiejętności w obszarze komunikacji niewerbalnej oraz wypracowywania kompromisów.
Szkolenie dostarczy również narzędzi do budowania zaufania w zespole i rozwijania empatii w sytuacjach konfliktowych, co jest kluczowe dla skutecznego zarządzania relacjami międzyludzkimi. Uczestnicy poznają strategie zapobiegania konfliktom oraz nauczą się opracowywać plany działań prewencyjnych dla swojego zespołu.
Na koniec, szkolenie wprowadzi uczestników w techniki mediacji oraz pozwoli im opracować indywidualne plany działań, aby wprowadzić zdobytą wiedzę w życie. Po ukończeniu szkolenia uczestnicy poczują się pewniej w radzeniu sobie z konfliktami i będą mogli efektywnie działać na rzecz harmonijnej atmosfery w swoich zespołach.
Metody szkoleniowe
Szkolenie jest realizowane metodami aktywnymi w oparciu o Model Efektywnego Treningu - Model SET®. Metoda zakłada koncentrację na trzech kluczowych elementach warunkujących skuteczność nauczania: zbudowaniu bezpiecznych warunków do nauki (Safety); zanurzeniu w doświadczeniach (Experience) i wdrażaniu nowych umiejętności w praktyce (Training). W praktyce wykorzystujemy warsztaty połączone z mini-wykładami, case studies, symulacje, zadania grupowe, quizy, testy i zadania indywidualne.
Zarządzanie konfliktem i sytuacje trudne w pracy
2 dni / 16 godzin pracy
PLN / netto
1490
stawka vat 23%
Rabat dla Twojej organizacji?
2 osoby
5% rabatu
3 osoby
10% rabatu
4 osoby
15% rabatu
2 osoby - 5% rabatu
3 osoby - 10% rabatu
4 osoby - 15% rabatu
Potrzebujesz więcej informacji?
Zapraszam do kontaktu
Marta Pośpiech
Senior Menadżerka SET Biznes®
Program szkolenia
Moduł 1. Wprowadzenie:
Moduł 2. Wprowadzenie do konfliktów w miejscu pracy:
Moduł 3. Diagnoza konfliktu:
Moduł 4. Narzędzia łagodzenia i rozwiązywania konfliktów:
Moduł 5. Budowanie efektywnych relacji w zespole:
Moduł 6. Zapobieganie konfliktom:
Moduł 7. Zarządzanie konfliktem z udziałem wielu stron:
Moduł 8. Zakończenie szkolenia: