TOP_tlo_49
Image is not available
szkolenia otwarte
Zarządzanie konfliktem
i sytuacje trudne
w pracy
Image is not available
szkolenia otwarte
Zarządzanie konfliktem
i sytuacje trudne w pracy
Zarządzanie konfliktem
i sytuacje trudne w pracy
Image is not available
Rysunek_metka
Kiedy konfrontacja poglądów w zespole może być wartościowa? Dlaczego unikanie konfliktów może być szkodliwe? Kiedy im zapobiegać, a kiedy i jak czerpać z nich korzyści? Na te i inne pytania odpowiadamy w tym szkoleniu.
Adam Walerjańczyk
Wiceprezes Zarządu, Dyrektor Programowy Grupy SET

Dla kogo

Szkolenie jest skierowane do menedżerów, liderów zespołów, pracowników działów HR oraz wszystkich osób, które pragną poprawić swoje umiejętności w zakresie zarządzania konfliktami w miejscu pracy. Uczestnikami mogą być zarówno osoby mające doświadczenie w zarządzaniu zespołami, jak i ci, którzy dopiero zaczynają swoje kariery w obszarze zarządzania ludźmi.

Program szkolenia jest także odpowiedni dla pracowników, którzy chcą lepiej zrozumieć dynamikę konfliktów w organizacji, nauczyć się rozpoznawać sygnały wczesnego ostrzegania i skutecznie radzić sobie w sytuacjach konfliktowych. Szkolenie dostarczy narzędzi do pozytywnego rozwiązywania konfliktów oraz budowania zaufania i empatii w zespole.

Dzięki praktycznym ćwiczeniom uczestnicy będą mogli rozwijać swoje umiejętności mediacyjne oraz poznać techniki, które pomogą im skutecznie wprowadzać mechanizmy prewencyjne w swoim środowisku pracy. To doskonała okazja dla każdego, kto pragnie nauczyć się efektywnego zarządzania konfliktami, budować zdrową atmosferę współpracy i poprawić relacje w zespole.

Czego się nauczysz

Podczas szkolenia uczestnicy zdobędą szereg praktycznych umiejętności oraz wiedzy, które pomogą im skutecznie zarządzać konfliktami w miejscu pracy. Nauczą się definiować i rozpoznawać różne typy konfliktów, w tym różnice między konfliktami konstruktywnymi a destrukcyjnymi, co pozwoli im lepiej oceniać sytuacje konfliktowe.

Uczestnicy zapoznają się z narzędziami diagnozowania konfliktów, nauczą się identyfikować sygnały wczesnego ostrzegania oraz rozpoznawać własny styl radzenia sobie z konfliktami. Będą mieć możliwość analizy rzeczywistych przypadków konfliktów, co pozwoli im na lepsze zrozumienie mechanizmów ich powstawania.

Dzięki technikom aktywnego słuchania, asertywnej komunikacji oraz zasadom komunikacji bez przemocy (NVC) uczestnicy nauczą się efektywnie łagodzić i rozwiązywać konflikty, poprawiając swoje umiejętności w obszarze komunikacji niewerbalnej oraz wypracowywania kompromisów.

Szkolenie dostarczy również narzędzi do budowania zaufania w zespole i rozwijania empatii w sytuacjach konfliktowych, co jest kluczowe dla skutecznego zarządzania relacjami międzyludzkimi. Uczestnicy poznają strategie zapobiegania konfliktom oraz nauczą się opracowywać plany działań prewencyjnych dla swojego zespołu.

Na koniec, szkolenie wprowadzi uczestników w techniki mediacji oraz pozwoli im opracować indywidualne plany działań, aby wprowadzić zdobytą wiedzę w życie. Po ukończeniu szkolenia uczestnicy poczują się pewniej w radzeniu sobie z konfliktami i będą mogli efektywnie działać na rzecz harmonijnej atmosfery w swoich zespołach.

Metody szkoleniowe

Szkolenie jest realizowane metodami aktywnymi w oparciu o Model Efektywnego Treningu - Model SET®. Metoda zakłada koncentrację na trzech kluczowych elementach warunkujących skuteczność nauczania: zbudowaniu bezpiecznych warunków do nauki (Safety); zanurzeniu w doświadczeniach (Experience) i wdrażaniu nowych umiejętności w praktyce (Training). W praktyce wykorzystujemy warsztaty połączone z mini-wykładami, case studies, symulacje, zadania grupowe, quizy, testy i zadania indywidualne.

Program szkolenia

Moduł 1. Wprowadzenie:
  • Powitanie i przedstawienie się uczestników szkolenia.
  • Cele szkolenia.
  • Korzyści z udziału w szkoleniu.
  • Program szkolenia.
  • Kontrakt szkoleniowy.

  • Moduł 2. Wprowadzenie do konfliktów w miejscu pracy:
  • Definicja konfliktu.
  • Różnice między konfliktem konstruktywnym a destruktywnym.
  • Konsekwencje niezarządzanych konfliktów.

  • Moduł 3. Diagnoza konfliktu:
  • Identyfikacja sygnałów wczesnego ostrzegania.
  • Narzędzia diagnozowania konfliktu.
  • Style radzenia sobie z konfliktem i identyfikacja własnego stylu.
  • Case study: Analiza rzeczywistych przypadków konfliktu w zespole.
  • Moduł 4. Narzędzia łagodzenia i rozwiązywania konfliktów:
  • Techniki aktywnego słuchania w konflikcie.
  • Model pełnej ekspresji i narzędzia asertywnej komunikacji w konflikcie.
  • Wykorzystanie komunikacji bez przemocy (NVC) do rozwiązywania konfliktów.
  • Komunikacja niewerbalna.
  • Wypracowywanie kompromisów.

  • Moduł 5. Budowanie efektywnych relacji w zespole:
  • Rola zaufania w zarządzaniu konfliktami.
  • Identyfikacja czynników wpływających na poziom zaufania w zespole.
  • Diagnoza poziomu zaufania w podległych zespołach.
  • Rozwijanie umiejętności stosowania empatii w sytuacjach konfliktowych.
  • Budowanie zaufania w zespole, w tym wykorzystanie mapy empatii.
  • Moduł 6. Zapobieganie konfliktom:
  • Strategie unikania konfliktów – w jakich sytuacjach unikanie konfliktu może być korzystne, a kiedy jest szkodliwe.
  • Elementy kultury organizacyjnej wspierające rozwiązywanie konfliktów.
  • Proaktywne podejście do zarządzania konfliktami - identyfikacja potencjalnych obszarów konfliktów w organizacji.
  • Opracowanie planów działań prewencyjnych dla kluczowych obszarów.

  • Moduł 7. Zarządzanie konfliktem z udziałem wielu stron:
  • Techniki analizy konfliktów w dużych zespołach.
  • Rola lidera w rozpoznawaniu i reagowaniu na konflikty grupowe.
  • Wprowadzenie do technik mediacji.

  • Moduł 8. Zakończenie szkolenia:
  • Powtórzenie najważniejszych treści szkoleniowych.
  • Runda informacji zwrotnych na temat szkolenia.
  • Zadania wdrożeniowe.
  • Ewaluacja szkolenia.
  • Informacje organizacyjne

    Szkolenie STACJONARNE:

  • Szkolenie realizujemyi w Centrum Konferencyjnym ADN w ścisłym centrum Warszawy.
  • W cenie szkolenia zapraszamy na lunch oraz przerwy kawowe z nietuzinkowymi, sezonowymi przekąskami.
  • Jeżeli potrzebujesz noclegu pomożemy znaleźć odpowiednie miejsce w pobliżu.
  • Przed zajęciami otrzymasz zadania wprowadzające w tematyką zajęć.
  • Przed rozpoczęciem szkolenia otrzymasz od nas zaproszenie m.in. z instrukcją jak dotrzeć na miejsce szkolenia i z innymi informacjami organizacyjnymi.
  • Podczas szkolenia zapewniamy materiały szkoleniowe i wszystkie narzędzia niezbędne do komfortowego udziału w szkoleniu.
  • Po szkoleniu otrzymasz od nas: prezentacje, materiały szkoleniowe i multimedia wykorzystywane przez trenera oraz zadania wdrożeniowe i certyfikat.
  • Masz również zapewnione e-wsparcie trenera przez 90 dni po szkoleniu.
  • Szkolenie ONLINE:

  • Szkolenie prowadzimy na platformie Zoom. W przypadku szkolenia zamkniętego pracujemy również na Microsoft Teams, Cisco Webex i Google Meet.
  • Przed udziałem w szkoleniu otrzymasz zadania wprowadzające w tematyką zajęć.
  • Przed rozpoczęciem szkolenia otrzymasz od nas zaproszenie m.in. z wymaganiami technicznymi i iinstrukcją dołączenia do spotkania.
  • Przed rozpoczęciem szkolenia zapewniamyrówniez pomoc naszego helpdesku w połączeniu się z grupą szkoleniową.
  • Podczas szkolenia będziesz pracować na intuicyjnych aplikacjach edukacyjnych m.in. Miro, Mentimeter, Kahoot.
  • Po szkoleniu otrzymasz od nas: prezentacje, materiały szkoleniowe i multimedia wykorzystywane przez trenera oraz zadania wdrożeniowe i cyfrowy certyfikat.
  • Masz również zapewnione e-wsparcie trenera przez 90 dni po szkoleniu.
  • Informacje organizacyjne

    Szkolenie STACJONARNE:

  • Szkolenie realizujemyi w Centrum Konferencyjnym ADN w ścisłym centrum Warszawy.
  • W cenie szkolenia zapraszamy na lunch oraz przerwy kawowe z nietuzinkowymi, sezonowymi przekąskami.
  • Jeżeli potrzebujesz noclegu pomożemy znaleźć odpowiednie miejsce w pobliżu.
  • Przed zajęciami otrzymasz zadania wprowadzające w tematyką zajęć.
  • Przed rozpoczęciem szkolenia otrzymasz od nas zaproszenie m.in. z instrukcją jak dotrzeć na miejsce szkolenia i z innymi informacjami organizacyjnymi.
  • Podczas szkolenia zapewniamy materiały szkoleniowe i wszystkie narzędzia niezbędne do komfortowego udziału w szkoleniu.
  • Po szkoleniu otrzymasz od nas: prezentacje, materiały szkoleniowe i multimedia wykorzystywane przez trenera oraz zadania wdrożeniowe i certyfikat.
  • Masz również zapewnione e-wsparcie trenera przez 90 dni po szkoleniu.
  • Szkolenie ONLINE:

  • Szkolenie prowadzimy na platformie Zoom. W przypadku szkolenia zamkniętego pracujemy również na Microsoft Teams, Cisco Webex i Google Meet.
  • Przed udziałem w szkoleniu otrzymasz zadania wprowadzające w tematyką zajęć.
  • Przed rozpoczęciem szkolenia otrzymasz od nas zaproszenie m.in. z wymaganiami technicznymi i iinstrukcją dołączenia do spotkania.
  • Przed rozpoczęciem szkolenia zapewniamyrówniez pomoc naszego helpdesku w połączeniu się z grupą szkoleniową.
  • Podczas szkolenia będziesz pracować na intuicyjnych aplikacjach edukacyjnych m.in. Miro, Mentimeter, Kahoot.
  • Po szkoleniu otrzymasz od nas: prezentacje, materiały szkoleniowe i multimedia wykorzystywane przez trenera oraz zadania wdrożeniowe i cyfrowy certyfikat.
  • Masz również zapewnione e-wsparcie trenera przez 90 dni po szkoleniu.
  • Te szkolenia również mogą Cię zainteresować​

    Odporność
    Psychiczna

    Zarządzanie Zespołem
    Sprzedaży

    Komunikacja i Współpraca
    w Zespole

    Po co jesteśmy?

    Niektórzy mówią, że zmieniamy ich świat,
    ale to nie my go zmieniamy, bo nie mamy takiej mocy.
    Po prostu pomagamy rozwijać umiejętności.
    Wspieramy też środowisko rozwojowe.
    Dzielimy się wiedzą przez webinary,
    klub trenera i coacha, narzędzia, blog i podcast.

    Stwarzamy możliwości...

    Nasze brandy